Chciała kupić telefon – straciła 1230 złotych
Zaniżone ceny oferowanych towarów, fikcyjne opinie klientów, czy żądanie przedpłaty - internetowi oszuści chwytają się różnych sposobów, żeby wyłudzić od nas pieniądze. Użytkownicy Internetu coraz częściej stają się ofiarami oszustów działających w sieci. Tym razem została oszukana 32-letnia mieszkanka powiatu mogileńskiego. Kobieta na platformie zakupowej znalazła ofertę sprzedaży telefonu komórkowego. Ze sprzedającym ustaliła, że zapłaci za towar kodem Blik. Następnie wygenerowała i przesłała kod na kwotę 1230 złotych. Jak się później okazało, był to kosztowny zakup, ponieważ 32-latka nie otrzymała ani telefonu, ani zwrotu pieniędzy na konto. Dodatkowo kontakt ze sprzedającym się urwał.
Policjanci ostrzegają przed oszustami wykorzystującymi internetowe platformy sprzedażowe i przypominają, żeby kupując w sieci zawsze kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego i nigdy nie płacić za towar z góry.